W dzisiejszym poście przedstawię Ci jeden z kilku sposobów redukcji kosztów utrzymania firmy dzięki stronie internetowej. Takich wpisów będzie kilka. Udowodnię, że strona www nie jest tylko wizytówką internetową, ale również maszynką pomagającą w prowadzeniu własnego biznesu. Jeśli zainteresuje Cię treść zaprezentowana poniżej, zapisz się na Newsletter i śledź kolejne posty, w których dostarczę Ci konkretnej wiedzy.

W dobie dzisiejszej sytuacji na rynku każdy przedsiębiorca zastanawia się, jak redukować koszty utrzymania firmy.  Poniżej postaram się na konkretnych przykładach i liczbach opisać jeden ze sposobów ich zmniejszenia.

Nie będę lał wody oraz wstawiał kolorowych wykresów.

Dzisiaj prawie niewyobrażalne jest, aby większa lub mniejsza firma nie miała swojej strony WWW. Fakt jest taki, że większość tych stron budowana jest tylko w celu brandingowym i nie wykorzystuje pełnego potencjału, jaki daje nam Internet.

Zastanówcie się ile czasu dziennie poświęcacie w firmie na odpowiadanie telefonicznie lub osobiście na zadane przez Klientów pytania?

Jaka jest Wasza odpowiedź? Podejrzewam, że brzmi ona - zbyt dużo czasu.

Ile zadawanych przez potencjalnych rozmówców pytań się powtarza  w skali godziny? W skali dnia? W skali tygodnia? Wydaje mi się, że 80% z tych pytań brzmi podobnie lub tak samo.

Ilu Klientów gotowych od razu złożyć zamówienie może próbować się dodzwonić do Was w tym czasie? Tego nie wiemy.

OK. Przejdę do konkretnych liczb - miałem mówić o redukcji kosztów utrzymania.

Policz sobie ile płacisz za godzinę osobie, która odpowiedzialna jest za odpowiadanie przez telefon codziennie na te same pytania?

Jeśli osoba obsługująca klienta dostaje od Ciebie 10 zł za godzinę i robi to conajmniej przez 3 godziny dziennie przez 5 dni  w tygodniu, to rachunek jest prosty.  W ciągu miesiąca pracy musisz wydać na te działania 720 zł (10 zł x 3 godziny x 24 dni). W ciągu roku jest to 8640 zł!


A więc dlaczego nie wykorzystać strony jako internetowego centrum obsługi klienta firmy?

1. Przeanalizuj jakie pytania dotyczące Twoich produktów lub usług są najczęściej zadawane.

2. Stwórz na swojej stronie dział FAQ, w którym zamieścisz odpowiedzi na te pytania.

Stworzenie strony internetowej lub rozbudowa dotychczasowej to wydatek jednorazowy, ponadto dużo mniejszy niż utrzymanie stanowiska o którym mówiłem wcześniej.

Dzięki systemowi zarządzania treścią lub wynajęciu webmastera na kilka godzin co jakiś czas, będziesz mógł sam dopisywać pytania i odpowiedzi oraz wszelkie inne treści na stronie. Czy nie jest to dobre rozwiązanie?

Dodatkowo możesz zlecić utworzenie na stronie formularza do kontaktu z klientem. Wykorzystywany byłby tylko wtedy, gdy klient nie znalazłby odpowiedzi na interesujące go pytanie w dziale FAQ. Ty lub Twój pracownik poświęcając kilkadziesiąt minut dziennie moglibyście odpowiadać na te pytania oraz na pytania telefoniczne. 

Zaoszczędzone pieniądze będziesz mógł zainwestować w reklamę i rozwój swojej firmy.

Na konkretnych liczbach pokazałem Ci jak odchudzić swoje wydatki.

Jeśli podobał Ci się artykuł, zapraszam do lajkowania, udostępniania oraz zapisania się na Newsletter.

Top